کد مطلب: 245849
متخصص زنان و زايمان در چهارمحال و بختياري:
ابتلا به سرطان مهم‌ترين آسيب در بارداري ديرهنگام است/ پويايي اجتماعي، ره‌آورد بچه‌دار شدن براي زوجين
تاریخ انتشار : 1401/08/16 12:20:51
نمایش : 565
متخصص زنان و زايمان در چهارمحال و بختياري گفت: زناني که هرگز بچه‌دار نشدند يا زناني که اولين زايمانشان بعد از 35 سالگي است در معرض خطر بيشتري براي سرطان سينه هستند.
به گزارش هفت چشمه، نسترن زماني متخصص زنان و زايمان در چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: مادر شدن تاثير بسزايي در سلامت زنان دارد و در برخي موارد به اندازه موقعيت اجتماعي و اقتصادي افراد داراي اهميت است.

وي يکي از مهم‌ترين عوامل نازايي در زنان را دير بچه‌دار شدن بر اثر ازدواج‌هاي ديرهنگام و تاخير در بارداري عنوان و بيان داشت: ارتباط بين دير بچه‌دار شدن و نازايي مي‌تواند اين باشد که اگر در فرد بيماري‌هايي مانند عفونت‌هاي لگني و رحمي وجود داشته باشد با افزايش سن اين اختلالات پيشرفت داشته و اما در سنين پايين بيماري خفيف‌تر است.

زماني تاکيد کرد: عدم بارداري احتمال ابتلا به يک سري از سرطان‌ها را در خانم‌ها افزايش مي‌دهد که مهم‌ترين آن سرطان سينه است که احتمال ابتلا به آن در زناني که نازا هستند يا اصلا زايمان نکرده‌اند نسبت به زناني که چندين زايمان دارند احتمال بيشتري دارد.

اين متخصص زنان و زايمان بيان داشت: زناني که هرگز بچه‌دار نشدند يا زناني که اولين زايمانشان بعد از 35 سالگي است در معرض خطر بيشتري براي سرطان سينه هستند و علت آن اين است که در زمان حاملگي يکسري از فرمول‌ها در سطح بدن کاهش مي‌يابد و تغييراتي در بافت پستان ايجاد مي‌شود که سبب ايجاد مقاومت نسبت به سرطان ايجاد مي‌کند.

وي با اشاره به بعد رواني و عاطفي و ويژگي‌هاي مثبت بچه‌دار شدن يادآور شد: بچه‌دار شدن براي زوجين مي‌تواند يک سري تاثيراتي داشته باشد که ازآن‌جمله مي‌توان به افزايش اميد به زندگي، احساس جواني و شادابي و نشاط، افزايش احساس قدرت و اعتماد به نفس، احساس علاقه به زندگي مشترک، هدفمند شدن زندگي، را نام برد.

زماني تصريح کرد: بچه‌دار شدن همچنين مي‌تواند سبب بهبود عملکرد مغز و تقديت حافظه شود، پويايي اجتماعي يکي ديگر از اثرات بچه‌دار شدن است.

اين متخصص زنان و زايمان گفت: زنان تصميم به بچه‌دار شدن در سن زير 35 سال را حتما داشته باشند، چراکه با باردار شدن مراقبت‌ها و توجه نسبت به خانم افزايش مي‌يابد و در حاملگي اگر زن بيماري پنهاني دارد مشخص شود.

انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg